مباسافت


+ ۱۰ اشتباه رایج در رابطه با شبکه های اجتماعی

 

شبکه‌های اجتماعی در کشور ما نیز به مانند بقیه دنیا، طرفداران بسیاری دارد. با این حال در برخی موارد شاهد انجام کارهای معمولی در آنان هستیم که به نظر می‌رسد از درک غلط افراد نسبت به یک اصطلاح و یا امکان تکنولوژیک خاص ناشی می‌شود. البته این موضوع به هیچ وجه محدود به ایران نیست. به طوری که بسیاری از فعالان رسانه‌ای در کشوری مانند ایالات متحده نیز به آن پرداخته‌اند. اینکه ریشه این اشتباهات در کجاست جای بحث بسیار دارد. شاید در موارد وطنی بسیاری بتوان آنان را به ناآگاهی افراد از یک اصطلاح انگلیسی و یا یک پدیده اجتماعی خاص ربط داد. اما همانطور که در متن نیز اشاره خواهم نمود، برخی از این اشتباهات بار جهانی دارند.

در یکی از ستون‌هایی که برای ماهنامه نوشتم، به این نکته اشاره کردم که برخی اعتقاد دارند رشد شبکه‌های اجتماعی تا حد بسیاری بر این حقیقت بنا شده است که افراد ارزش اطلاعات شخصی‌شان را نمی‌دانند. البته در این نوشته قصد ندارم وارد این بحث شوم که چه حدی از اشتراک، سالم و بی‌خطر محسوب می‌شود. فقط به این نکته بدیهی اشاره می‌کنم که فیس‌بوک، توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی محبوب، مسلما مکان مناسبی برای ذکر تمام جزئیات زندگی شخصیتان نیستند. چه بسا ماه‌ها و یا سال‌ها بعد از اینکه تا این اندازه اشتراکی عمل کرده‌اید، پشیمان شوید.

قبل از ذکر این ۱۰ نکته، بازهم ذکر می‌کنم که از نوشته‌های من برداشت شخصی نکرده و از آنها ناراحت نشوید!

۱- بخش Employers در فیس بوک اشاره به کمپانی، مؤسسه، سازمان و … دارد که شما برای آن کار می‌کنید. به طور مثال یکی از Employer های نویسندگان این وبلاگ “ماهنامه شبکه” است. وقتی در جواب این بخش می‌نویسید “architect“ ، با کمال فروتنی باید اعتراف کنم که اشتباه می‌کنید! این حرفه شماست ولی Employer شما به طور مثال جایی مانند “شرکت ساختمانی “X است. در ضمن به عنوان یک نکته ریز باید توجه داشته باشید که حرفه شما کاری است که به صورت حرفه‌ای و با دوره زمانی ثابتی در حال انجام آن بوده و در ضمن از انجام به صورت مالی منتفع می‌شوید. صرف فارغ‌التحصیلی از دانشگاه و انجام چند پروژه دانشجویی با مجموع درآمد ۱۰۰ هزار تومان شما را برنامه‌نویس، معمار و یا هر عنوان دیگری نمی‌سازد.

...
ادامه مطلب
نویسنده : ; ساعت ۱٠:٠٠ ‎ق.ظ ; ٢٩ خرداد ۱۳٩٠
comment نظرات () لینک

+ Search Engine Optimization (SEO): An Hour a Day, 3rd Edition

سئو (SEO) چیست؟

سئو مجموعه دستورات استانداری است که شما برای بهینه سازی وب سایت خود جهت مشاهده در نتایج موتورهای جست و جوی اینترنتی به کار می‌برید. شما با استفاده از این روش ها می توانید موثرتر و هدفمندتر وب سایت خود را معرفی کنید.

به طوریکه بازدیدکنندگان حقیقی که به دنبال محتوای سایت شما هستند وب سایت شما را مشاهده کنند و به علاوه بتوانید رتبه ی سایت خود را در نتایج موتورهای جست و جو افزایش دهید. مطمئنا با استفاده از این روش های استاندارد و حرفه ای نیازی به پرداخت هزینه های گزاف و غیر معقول به شرکت ها و وب سایت های غیر حرفه ای نیست.

SEO اطلاعات بیشتر راجع به

 

Search Engine Optimization (SEO): An Hour a Day, 3rd Edition

Jennifer Grappone, Gradiva Couzin

ISBN: 978-0-470-90259-2

432 pages

January 2011

منبع:

http://eu.wiley.com/WileyCDA/WileyTitle/productCd-0470902590,descCd-DOWNLOAD.html

 

به صورت کامل و رایگان دانلود کنید

 

کسب اطلاعات کاربردی و جدید در زمینه SEO، به زبان انگلیسی.

Search Engine Optimization (SEO): An Hour a Day, 3rd Edition

...
ادامه مطلب
نویسنده : ; ساعت ۱٠:۱۱ ‎ب.ظ ; ٢ خرداد ۱۳٩٠
comment نظرات () لینک